تقویت مو

مزوتراپی، پی آر پی و توصیه های خانگی برای تقویت مو

تقویت مو

مزوتراپی، پی آر پی و توصیه های خانگی برای تقویت مو

بوتاکس مو چیست و چه کاری انجام می دهد؟


 

 

بوتاکس مو درمانی است که برای افزایش استحکام و بهبود ظاهر مو طراحی شده است.

دو نوع بوتاکس برای درمان  مو وجود دارد که در حال حاضر در دسترس هستند ، و درک اینکه چگونه کار می کنند می تواند به فرد کمک کند تصمیم بگیرد که کدامیک مناسبش است.

 

بوتاکس مو چیست؟

دو نوع درمان بوتاکس برای زیباتر شدن مو وجود دارد: بوتاکس مو و تزریق بوتاکس به پوست سر.

مورد اول بوتاکس مو است که به هیچ وجه حاوی داروی بوتاکس نیست. درعوض ، این یک برنامه موضعی است که برای "پر کردن" موهای آسیب دیده طراحی شده است ، و آن را براق تر و سالم تر می کند.

روش دیگر شامل تزریق بوتاکس به پوست سر است. این یک روش تایید نشده توسط داروی بوتاکس است ، به این معنی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) آن را برای این منظور تایید نکرده است.

داروی بوتاکس ترکیبی است که از سم بوتولینوم ساخته شده است ، ماده ای است که به عنوان فلج کننده ماهیچه شناخته می شود.

 

در حالی که سم بوتولینوم در مقادیر زیادش سمی است ، اما پزشکان از آن برای اهداف مفیدی استفاده می کنند. این موارد شامل کاهش تعریق ، سردردهای میگرنی ، تنبلی چشم و مشکلات بلع و همچنین در موارد زیبایی است.


چه کسی ممکن است از بوتاکس مو استفاده کند؟

کاربردهای موضعی محصولاتی که به عنوان بوتاکس مو به بازار عرضه می شود ، معمولاً برای افرادی که موهای شکننده ، آسیب دیده یا سوخته دارند ، توصیه می شود. افرادی که موهایشان در اثر صاف کردن و رنگ کردن و گرما آسیب دیده است نیز ممکن است از صاف کردن و درمان های تقویتی مو بهره مند شوند.

تزریق بوتاکس برای پوست سر به افرادی ارائه می شود که بیش از حد عرق می کنند زیرا عرق کردن می تواند باعث شود موها به سرعت دسته ای و ناصاف جلوه کنند.

افرادی که بوتاکس را تزریق می کنند ممکن است بتوانند فاصله بین شستشوی موهایشان را افزایش دهند. تزریق بوتاکس به پوست سر همچنین برای تقویت رشد مو شایع است ، اما ای  مطلب اثبات نشده است.

 

بوتاکس برای مو چگونه کار می کند؟

ممکن است فرد هنگامی که بوتاکس به پوست سر تزریق شد به اندازه قبل عرق نکند.

ایده بوتاکس مو از این تئوری ناشی می شود که درمان های موضعی می تواند قسمت های آسیب دیده مو را پر کنند ، و باعث می شود موها صاف و سالم تر به نظر برسند. در مورد بوتاکسی که در صورت تزریق می شود هم انجام می شود تا ظاهر خطوط و چین و چروک ها کاهش یابد.

برخی از محصولاتی که به عنوان بوتاکس مو به بازار عرضه می شوند شامل L'Oreal Professionel Fiberceutic  است. این محصول حاوی ترکیبی است که کمپانی آن را "Intra-Cyclane" می نامد ، که برای صاف کردن و پف کردن مو است.

سایر شرکت ها و سالن های مو ممکن است ترکیبی از محصولات ( از جمله ویتامین ها ، روغنهای اساسی و کلاژن ) را به عنوان بوتاکس مو به بازار عرضه کنند.

 

هنگامی که بوتاکس به پوست سر تزریق می شود ، کار غدد اکرین یا غدد عرق را کاهش می دهد. در نتیجه ممکن است فرد تعریق ش کاهش یابد.

تزریق بوتاکس می تواند منجر به کاهش وز شدن موی سر و نیاز کمتر به شستشوی آن شود. یکی از نام های مستعار این استفاده از بوتاکس مو بلوتاکس "Blotox" است ، زیرا گفته می شود که تزریقات باعث افزایش عمر تار مو می شود.

 

خطرات و ملاحظات

با وجودی که بوتاکس موضعی برای تزریق مو برای تقویت مو و بهبود ظاهر آن در نظر گرفته شده است ، گاهی اوقات برعکس اتفاق می افتد.

بیشتر مدل شناسان استفاده از این روش های درمانی را بیش از سه تا چهار بار در سال توصیه نمی کنند. در غیر این صورت ممکن است شکستگی مو ، نازک شدن و کدورت مو ایجاد شود.

همچنین این احتمال وجود دارد که این درمانها مؤثر نباشد و بسیار گران باشد.

تزریق بوتاکس به پوست سر ممکن است یک راه حل کوتاه مدت برای موهای وز شده یا چرب باشد. در پایان ، بدن بوتاکس را جذب می کند ، به این معنی که ممکن است فرد حدود 2 تا 3 ماه پس از تزریق اولیه بوتاکس ، شاهد کاهش اثرات آن باشد.

به مانند درمان های موضعی ، تزریق بوتاکس می تواند پر هزینه باشد. برخی از درمانها در امریکا می تواند بیش از 1000 دلار قیمت داشته باشد. این هزینه ها در ایران حداکثر یک دهم این میزان است.

 

سایر گزینه های درمانی

برای تقویت مو باید گرمای کمتری به مو برسد زیرا وسایل آرایشی که به مو حرارت می دهند ممکن است باعث ضعف و آسیب به آن شود.

بوتاکس تنها یکی از روشهای درمانی زیادی است که در دسترس افرادی می باشد که می خواهند ظاهر موهای خود را بهبود بخشند.

متخصصان زیبایی درمان های کراتینی را برای مو مشابه بوتاکس در نظر می گیرند. این درمان ها شامل استفاده از یک محلول ویژه برای صاف کردن و تقویت موها است. برخی از این ترکیبات شامل کراتین و اسیدهای آمینه هستند.

با این حال ، برخی از درمان های کراتینی مورد بررسی قرار گرفته است زیرا آنها حاوی عناصر مانند متیلن گلیکول یا فرمالین هستند. این مواد، نگهدارنده هستند و هنگام گرم شدن به فرمالدئید کامپاند تبدیل می شوند.

فرمالدئید یک ماده سرطان زا شناخته شده است ، به این معنی که می تواند باعث سرطان شود. بنابراین ، این روش های درمانی برای افراد ایمن نیست.

سایر روشهای صاف کننده کراتینی مانند درمان کراتین برزیلی ارگانیک در سالن های مو در دسترس هستند. به جای فرمالین یا متیلن گلیکول ، این روش ها حاوی ترکیبی هستند که به عنوان بایفورمیل شناخته می شود.

در حالی که محققان بایفورمیل را به اندازه فرمالدئید خطرناک نمی دانند ، اما باز هم می تواند باعث تحریک قابل توجهی در پوست ، چشم ها و مجاری تنفسی شود.

همچنین افراد می توانند محصولات کراتینی و ضد وز شدن را در فروشگاه های عرضه لوازم زیبایی خریداری کنند. مثالهایی از آن شامل   Cezanne Perfect Finish و  Supersilk Smoothing System هستند.

به جای خرید این مواد ، فرد می تواند از چندین تغییر در شیوه زندگی استفاده کند و بتواند مو را سالم تر و قوی تر کند. این تغییرات موارد زیر را شامل می شود:

 کاهش تعداد استفاده از حالت دهنده های گرمایشی ، مانند اتوهای موی فر کننده و صاف کننده و سشوار. این وسایل می توانند موها را ضعیف کرده و آنها را بیشتر در معرض شکستگی قرار دهند.

 کاهش سطح استرس. استرس می تواند روی پوست و مو تأثیر بگذارد. استرس باعث می شود بدن سطح اضافه تری از هورمونهای استرس را آزاد کند ، که می تواند در موارد شدید منجر به ریزش مو شود.

 داشتن یک رژیم غذایی سالم که دارای میوه و سبزیجات متنوعی باشد.

همچنین ممکن است برخی افراد مایل به مصرف مکمل هایی با ویتامین های کمکی و مواد معدنی شناخته شده برای بهبود ظاهر موها باشند. اینها شامل بیوتین ، آهن ، سیلیس و روی است. با این حال ، دانشمندان به طور قطعی اثبات نکرده اند که این مکمل ها بتواند به شما کمک کند.

غالباً اگر شخصی این تکنیک های مراقبت از خود را در خانه انجام دهد ، ممکن است در کیفیت موهای خود پیشرفت هایی احساس کند.

 

سخن آخر

با وجودی که بوتاکس برای بسیاری از نگرانی ها و مشکلات سلامتی ، محصول است که انقلابی برپا کرده است ، به طور قطعی اثبات نشده است که این ترکیب به ترمیم یا بهبود موها کمک کند.

اگر فردی دچار آسیب شدید موها یا ریزش آنها ست که با درمان های بدون نسخه بهبود نمی یابد ، باید با پزشک خود مشاوره کند.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد